4. Det här är jag bra på

Att rida lite knasiga hästar? Eller det känns i alla fall som att jag har ganska så bra hand med hästar som inte är så lätta.
 
- A-ponnyn Diamond, han brukade vara arg och han bet och sparkades men mot mej gjorde han inte så mycket, han hade mer respekt, och samma sak i ridningen, han lyssnade lite mer på mej. Tyvärr så finns han inte längre.. :(
 
- C-ponnyn Amy, hon var allmänt pigg i hoppningen och det var inte jätte många som klarade av henne, hon kunde bli väldigt studsig och när man red vanligt så kunde hon helt plötsligt ställa sig på bakbena, hon var en riktigt stoig tjej!
 
- B-ponnyn Twiggy, Twiggy var en riktig avkastarkung! Eller drottning kanske? Men i alla fall, hon var väldigt duktig på att få av folk, och då menar jag alla! Jag åkte också av ett x-antal gånger, men i slutet innan hon såldes så gick det faktiskt ganska bra! Nu står hon på en ridskola i stockholmsområdet någon stans där och hon håller fortfarande på med sina små dumheter...
 
- B-ponnyn Medusa, hon var också en riktig avkastarkungdrottning! Hon körde lite rodeo när man inte var redo, men tack vare Twiggy så vet jag hur man skall göra och jag lyckades få fason på henne där ett tag. Så jag red henne ganska mycket innan hopn såldes för att det inte fungerade som ridskolehäst.
 
- Stjärna, Hon var en liten storhäst, ungefär som Amy, fast het HELA tiden! Men hon var ganska rolig att rida, men tillslut så såldes hon... :/
 
- Vira, storhäst, hon sprang ju väldigt mycket innom hoppningen och i slutet även vid markarbetet, men jag lyckades rida henne ett tag. Nu är hon dock såld.. :(
 
Sedan så är det säkert fler ponnysar jag ridit då och då som vart lite busiga, men som jag märker nu när jag skriver detta är att typ alla hästarna som jag gillat, har blivit sålda för att dom inte passar till lektionshästar.. Någonting säger mej att jag inte passar ihop med tråkiga lektionhästar, jag vill ha en utmaning, en häst som har egen stark vilja!  Så det är väl detta som jag är bra på,  att rida lite svårridna hästar ^^
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback